//
you're reading...
Anusim, Apellidos Sefardi, Comtemporay Judaism, Crypto Jews, Estudio del idioma Hebreo, Ethnicity & Multiculturalism, Hebraic and Jewish Roots, Hebraic Roots, Hebraica-Judaic-Israeli Heritage, idioma Hebreo, Internet Resources for Latinos and the caribbean, Jewish and Proud, Jewish Dating, Jewish Sephardic Genealogical Reseach, Jews and the World, Judaic & Hebraic Studies, Marrano-Anusim studies, Modern Jewry-Judaismo Moderno, Sefardi-Jewish Topics, Sephardic and Crypto-Jewish identity, Sephardic conversos, Sephardic Geneology, Sephardic Jewish articles, Sephardic Jewish Places, sephardic Jewish Travel, Sephardic Jews of Caribbean and Central America, Sephardic-Latino Communities, Sephardim and Sephardica, Sephardim Communities, Spanish-hebrew bible resources

España facilitará nacionalidad a judíos sefardíes

Thumbnail

MADRID (AP) — España anunció el jueves un paquete de medidas para acelerar la nacionalización de los judíos sefardíes, cuyos antepasados eran originariamente españoles hasta su expulsión de la península ibérica hace más de cinco siglos.

Los sefardíes tienen la posibilidad de obtener la nacionalidad española por carta de naturaleza desde hace décadas, pero con la nueva legislación esta comunidad tendrá un estatus especial que facilitará y simplificará el proceso.

Los sefardíes que quieran solicitar la nacionalidad deben presentar documentación que acredite su origen. La Federación de Comunidades Judías de España (FCJE) se encarga de verificar el expediente antes de remitirlo al gobierno para su aprobación definitiva.

Se calcula que hay más de dos millones de judíos sefardíes en el mundo y que miles de personas, fundamentalmente en Turquía y América Latina, podrían beneficiarse de estos trámites más sencillos para obtener la ciudadanía española, dijo Isaac Querub, presidente de la FCJE.

Lista de Apellidos Sefardi

La palabra sefardí proviene del hebreo y significa literalmente “español”. Los sefardíes son descendientes de los judíos expulsados de España en 1492. El Decreto de la Alhambra o Edicto de Granada, promulgado por los Reyes Católicos Isabel y Fernando, forzó la expulsión de todos los judíos que no aceptaran convertirse al catolicismo.

Las estimaciones de la cifra total de judíos que salieron de la península ibérica son muy dispares, pero los historiadores consideran que pudieron ser hasta 200.000 personas.

La mayoría se dispersaron por capitales como Estambul, Londres y El Cairo. Muchos de los judíos que abrazaron la religión católica para permanecer en España fueron perseguidos y condenados a muerte por tribunales de la Inquisición.

About these ads

About Anni Orekh

Anni Orekh (which translated from Hebrew means: I m an editor (Publisher) it is the online pen-name of author and Managing Director of Hineni Publishing Group.

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Archives

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 68 other followers

Categories

Blog Stats

  • 306,392 hits
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 68 other followers

%d bloggers like this: